Twitter: Onzin of leuk?

dinsdag 21 augustus 2012 |

Een artikel over de verslavende site Twitter.com staat vandaag op mijn blog. Over waarom Twitter zo leuk is, maar eigenlijk ook onzin en waarom we telkens door onze timelines heen scrollen voor leuke tweets en mededelingen van anderen. Twitter: Tweet tweet! Ooit al opgemerkt dat het logo een vogeltje is, de startpaginaknop een vogelhuisje en als je begint met Twitter je een ei als ava hebt? De sites is all about het vogeltje die de hele dag door twittert! Net als jij, of vind je het maar onzin?



De meningen zijn erg verdeeld over Twitter, maar één ding is zeker: De meeste mensen vinden het maar nutteloos, ook de mensen die er de hele dag op zitten. Toch is het leuk om te lezen waar iedereen uithangt en doet, vooral bij celebs is het interessant, en die hebben bijna allemaal wel Twitter. Ik vind Twitter leuk, er zijn mensen die ik volg die constant tweeten. Dat lees ik dan maar. Het is wel grappig. Zelf heb ik al een jaar een Twitteraccount en zo'n 5000 tweets. Ik vind het een beetje veel, maar ik heb vooral in het begin volop zitten tweeten. Op de eerste dag was ik al zo enthousiast dat ik aan de 100 tweets kwam. Nu doe ik dat niet meer. Iemand die de hele tijd op Twitter zit en berichtjes plaatst als: 'Naar de wc', 'eten', 'slapen', 'douchen', vind ik al snel niet meer interessant. En zelfs een beetje irritant. Twitter vind ik niet het leukste op internet, ik zit vaker te bloggen of op de site Girlscene.nl. Ik tweet af en toe iets leuks op mijn mobiel (of ik hoop dat het leuk is, haha).

Ik heb niet veel volgers, en dat kan me helemaal niks schelen. 40 volgers heb ik om precies te zijn. Ik volg er zelf nog minder, 30. Soms volgen mensen mij die ik redelijk ken, en ik vind het best dat ze mij dan volgen. Maar ik voel me niet verplicht om terug te volgen of zo. Ik volg alleen maar mensen waarvan ik het echt leuk vind om de tweets te lezen. Als ik de tweets niet leuk vind, hup, unfollow ik iemand met gemak. Ik heb ook nog een twitteraccount voor mijn blog en daarbij heb ik rond de 50 volgers. Daar plaats ik de updates over mijn blog. Dát account kan je volgen, mijn andere account is voor vrienden/familie/kennissen. Jeweetwel.

De Twitterdress die je hiernaast ziet is bedacht door Victor Faretina, die ook andere jurken van weer andere social media ontworpen heeft. Ontzettend gaaf! Je kan op Google zoeken naar de Facebook-jurk, Google-jurk, YouTube-jurk. Zelfs nog meer!


Klik om me te volgen op Twitter. Je leest elke dag wat voor artikel er op mijn blog staat en overige dingen over bijvoorbeeld mijn lay-out, weetjes...

In het kort: Twitter werkt verslavend, is meestal leuk maar de hele dag twitteren dat je gaat eten, slapen en op de trap staat (iemand die ik ken) is niet erg leuk om te lezen voor anderen. Ben jij het met me eens?
Beeld: Weheartit

20 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Je hebt gelijk, als je de hele tijd moet lezen wanneer mensen gaan slapen en eten enzo wordt het al snel saai.
    Ik vind bekende mensen volgen wel heel leuk, dan kun je zien wat zij de hele dag door doen. Hahaa.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ja inderdaad ik vind wel dat je ook echt een boeiend persoon moet zijn wil ik het
    echt intressant weten maarja dingen zoals "eten met justin bieber" enzo hoeft voor mij ook weer niet :)

    Liefs,

    Jen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, ik ben het echt met je eens! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke post! Volgensmij wordt er inderdaad heel veel onzin geplaatst op twitter, maar ik kan het niet weten want ik heb geen account.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het met je eens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het me je eens, eerst deed ik ook aan twitter, maar het word steeds vaker vol gestamd met onzin.x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb geen twitter, want wat zou ik er op moeten schrijven? Iets van: 'is er nog huiswerk?' haha. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. True. Ik Twitter wel eens, maar niet vaak of zo. Eigenlijk vooral voor mijn blog.

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb twitter, maar ik ben aan het overwegen te stoppen haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb geen twitter, ik ben er eigenlijk gewoon te lui voor. En mijn leven is niet boeiend voor andere mensen. (en voor mij ook niet altijd trouwens :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het nutteloos, maar toch wel leuk haha! Ik heb ook geloof ik ongeveer precies 37 volgers en dat vind ik wel mooi haha ;)
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. true, het is nutteloos. ik heb wel twitter, en zit er wel dagelijks op, maar ik ga niet tweeten dat ik ga slapen, wakker ben of dat het regent etc. liefs xo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh ja, ik heb ook een account voor vrienden, familie en kennissen. Ik heb nog geen account voor mijn blog, dat komt nog wel. ;) Ik Twitter best wel vaak, stiekem ben ik er wel een beetje verslaafd aan ;$. Ik heb ongeveer 160 volgers en volg er zelf iets van 88. Twitter is inderdaad wel een beetje nutteloos. Leuke post!

    Liefs, x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Twitter werkt inderdaad verslavend.
    Maar ik moet zeggen het is ook ontzettend leuk!
    Ik kan soms helemaal dubbel liggen om tweets van mensen of hele gespreken die ze zelfs kunnen voeren, gewoon omdat het kan.
    Leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. je moet inderdaad wel boeiende dingen tweeten, maar het is idd verslavend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb het een tijdje gedaan en toen merkte ik ook wel
    dat ik er verslaafd aan raakte, terwijl ik niets nutteloos las of tweette.
    Dus toen heb ik mijn account maar verwijderd, en nu gebruik
    ik het alleen maar voor m'n blog.

    Er wordt me wel is gevraagd of ik twitter heb, en als ik dan nee
    zeg, kijken ze me echt raar aan van, "WAT ZEG JIJ NOU". haha
    Ik vind het maar tijdverspilling. ;)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Eerst vond ik het maar onzin, ik heb ook nooit hyves gehad. Nu vind ik het wel leuk, het is toch weer een ander medium dan hyves en facebook

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat raar! Haha nee, dat artikel is niet meer echt nieuw, maar dat maakt niet uit. Ik vond het alsnog hartstikke leuk dat je erop reageerde. Ik heb ook niet zoveel op je blogs gereageerd, maar dat kwam omdat ik de afgelopen drie weken op vakantie was. :) Je blog is echt heel mooi geworden, helemaal anders maar wel echt ontzettend gaaf! Ben je naar Wordpress overgestapt?

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben ook niet verslaafd aan twitter. Ik kijk er soms op, misschien één keer per dag of nog niet eens en tweet meestal alleen als ik echt iets te melden heb. Verder vind ik twitter wel geinig, maar facebook blijft vind ik persoonlijk leuker!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen