Wat te doen tijdens een lange reis?

zondag 20 juli 2014 |



Ik vind het leuk om lang in de auto te zitten. Nog even en we zijn op weg naar onze vakantiebestemming, dan moeten we ook lang rijden. Zolang het in de auto niet enorm heet is en je comfortabel zit, vind ik het echt fijn. Ik kan me best voorstellen dat veel meiden dat niet vinden. Zo'n lange reis naast je plagerige zusjes/broertjes en met momenten dat je je verveelt. Ik dacht: waarom schrijf ik niet een post met wat tips om het lange reizen gezellig te maken! Misschien krijgen jullie dan iets meer zin in de reis. :) Daar gaan we!

Brand een cd met liedjes die iedereen leuk vindt.
Het is leuk om een cd te branden die helemaal naar jouw zin is, met alle zomerhits van het jaar. Maar van constant deze liedjes te moeten luisteren wordt je familie chagrijnig (tenzij ze dezelfde muzieksmaak hebben). Wat ik dit jaar wil doen is iedereen vragen om wat ideeën door te geven, liedjes die zij leuk vinden. Dan kan ik daar een selectie van maken en ze random in een afspeellijst gooien om het daarna op een cd (of meerdere?) te branden. Zo is het leuk voor iedereen! Zo'n cd maak ik elk jaar wel, het geeft gewoon een leuke sfeer in de auto en je kunt lekker hard meezingen (verveling, no way).

Neem een tas met spullen mee om je te vermaken.
Denk aan een tekenboekje, leesboek, tijdschrift, een puzzelboekje, of speciale reisspellen die leuk zijn om samen te doen. Je telefoon is ook handig om mee te nemen, om spelletjes op te doen, een film op te kijken of muziek mee te luisteren (vergeet je oortjes niet!). Eigenlijk kun je genoeg doen tijdens het reizen. Als je snel wagenziek wordt is lezen niet zo'n aanrader. Kijk dan juist naar buiten of probeer wat te slapen. Als je slaapt gaat de tijd snel!

Maak foto's. Ja, in de auto. 
Fotograferen in de auto kun je ook doen! Car selfies (haha) of de natuur fotograferen uit het raam. Dat kan nog eens een leuk effect krijgen ook.

Spellen doen met z'n allen. Of gewoon kletsen.
Het leukste is toch wel om iets samen te doen nu je met de familie in een auto zit. Er zijn zoveel 'autospelletjes'. Tel bijvoorbeeld hoeveel gele auto's je ziet, vorm samen een verhaal (telkens maakt iedereen een zin), maak zinnen bij kentekenborden, enzovoorts. Het klinkt misschien kinderachtig, maar je hebt iets te doen, haha! Het is natuurlijk ook leuk om gewoon te kletsen. Bedenk bijvoorbeeld een stelling waar jullie over kunnen discussiëren, dat lijkt mij bijvoorbeeld wel leuk om te doen :).

Vind jij lange autoritten leuk en waar vermaak jij je mee? 
foto's: weheartit

12 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Ahh super leuke post! Er staan echt toffe dingetjes op waar ik nooit aan zou denken! Helaas ben ik net gister teruggekomen van vakantie, maar goed om te onthouden voor de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tips! Ik heb alleen wagenziekte dus niet alles werkt altijd. Maat het is wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een handige tips! iedereen z'n muziekvoorkeur door laten geven is ook echt een goede tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze heerlijk, die lange autoritten! Vooral als we eenmaal door Noorwegen rijden :) Dan kijk ik het liefst naar het voorbijtrekkende landschap, met mijn hoofd op een kussen en reggae muziek op de achtergrond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een handige tips! Ik word alleen best snel misselijk in de auto, dus dat is wel vervelend haha. Dit jaar ga ik met vriendinnen naar Frankrijk met de auto, en we gaan ook een cd maken met allemaal leuke liedjes. Dat vind ik zo leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aahh wat leuk, met vriendinnen! Dan wordt het toch wel gezellig! Veel plezier vast :)

      Verwijderen
  6. Leuk artikel! Ik ga altijd met de auto naar Bosnië en neem dan lekker veel eten mee :)

    Liefs,
    Kiki // Chicks About Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuke tips! Ik ga ook op vakantie en ik heb er wel altijd een hekel aan! Ik heb ben alleen wagenziek dus niet alle dingen kan ik dan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handige tips! Ik houd van lange autoritten, en vind het daarom extra jammer dat we niet op vakantie gaan haha! Het enige wat ik nodig heb voor een lange autorit is muziek, echt heerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben zelf al op vakantie geweest en zat alleen op de heenweg al meer dan 14 uur in de auto. Ik heb me vermaakt door spelletjes te spelen op mijn Iphone, oude foto's te kijken, te praten en naar de mooie natuur te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen